Västtrafik

Nu är jag ganska uppretad på Västtrafik ska jag säga!
Hur kan dom ständigt höja priserna medan dom hävdar motsattsen.

Taget från västtrafiks hemsida.
image2


Minns ni vad fritidskortet kostade 2006? Kostade 510 kronor om det tillomed inte var mindre än så.
I somras (eller strax där innan/efter) höjde dom priset till 525 kr. Ja, det är väl inte så farligt tycker väl dom flesta.
Men nu igen har dom höjt priserna ytterligare till 550 kr. Det blir bara dyrare och dyrare att åka någonstanns!
Dom säger att vi ungdomar ska få 25% rabatt på de flesta laddningarna men nu höjer dom ju bara priset på det kortet som man har mest användning för!

Det kortet som de allra flesta köper, fritidskortet (iaf i mina umgängeskretsar), som dom flesta är i stort behov utav,
t ex träningar av olika slag i andra städer, höjer dom bara priset på hela tiden!
Visst, jag tycker att fritidskortet är jättebra på många sätt men att dom höjer priserna på bussresor och busskort blir jag galen på! Varför ska det vara dyrare att åka buss nu än för 5 år sedan?
Även att man inte kan åka på kortet jämnt är värdelöst! Jovisst, man kanske går i skolan tills 16.00 ändå, men ifall man slutar tidigt någon dag i veckan och tänkt åka iväg och shoppa någonstanns ska man behöva vänta ända till kl 16 då? Ifall dom tänker att ungdomarna ändå inte kan åka den tiden för dom går i skolan då, varför kan det inte gälla dygnet runt då? För isåfall så kommer väl ingen använda det då iallafall?

Jaja... Sånt är livet. Blä på västtrafik känner jag just nu!


Kletigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0