Köpa sig lycka?

Allvarligt talat. Kan man köpa sig lycka?
Bort med alla gamla tankar som man fått höra sen man föddes om att pengar inte kan köpa en någon lycka.
Stämmer verkligen det?

Nu säger vi att man har ekonomin för att kunna spendera 100 000 per dag.

Du har ingenting att göra - du funderar på vad du ska göra för något. Borde inte dessa saker kunna göra dig glad om man är nere?

  • Glass! Vem blir inte glad när man äter glass =)
  • Lära sig hoppa fallskärm.
  • Åka en spontan-tripp till Hawaii eller annat härligt ställe.
  • Shoppa loss och hitta alla dom kläder du velat ha ett bra tag nu.
  • Äta gott på en riktigt bra resturang.
  • Gå o rocka loss på en konsert.
  • Köpa några helroliga strumpor! Okej, det kanske bara är jag som tycker det är kul...
  • Donera pengar till något fint..
  • Köpa några presenter till sina kompisar.
Behöver jag säga mer?

Allt detta kostar - mer eller mindre, men det kostar!
Så jag skulle hävda att man kan köpa sig lycka! Fast pengar är inte allt. Det håller jag absolut med om, men man kan helt säkert köpa sig (iaf tillfällig) lycka.

Så jag säger ja! Man kan till viss del köpa sig lycka.


Kletigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0