Dagens katus går till...

Dumma väckarklockor som vägrar att inse att man alltid stänger av den, hur mycket den än ringer, men som endå ger upp efter 200 0000 signaler.  Så varför kan den inte ha en stor hammare och slå till mig lagom kl.6 på morgonen, för det är ju tydligt att det är ngt mer drastiskt än en liten pipande mekanism som behövs för att jag ska vakna.
Man borde uppfinna en sån där väckarklocka som finns med i kalle ankas husvagnssemester (som brukar sändas på julafton), en sån där klocka som drar av täcket.  Eller så borde morgontrötta människor kunna få lite extra sovtid, kanske kan börja kl.9 - 10 ist för kl.8.
Något borde iallfall göras, för jag tänker inte tillåta att denna terminen blir som den förra att jag ska försova mig varenda dag, och komma med otvättat hår till skolan för att jag vaknat 20 minuter innan bussen går.

Kletigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0