Hur ska man få veta vad han/hon känner för dig?

Ja hur ska man egentligen få veta vad sin flickvän/pojkvän känner för en?

Jag själv är i en situation där jag inte vet ifall jag är i ett förhållande, om förhållandet tagit slut eller om det ens varit ett förhållande eller bara varit ett "två-månader-långt-strul". Så det är väl egentligen därför jag tar upp det här. Kanske finns det också några som är med om samma sak som har tips till oss andra. Framförallt så vet vi nu att vi inte är ensamma om detta problem. 

Jo, tillbaka till frågan. 
Vissa skulle väl säga att det bästa sättet är att bara fråga rätt ut, men för oss vanliga dödliga är detta kanske inte det lättaste alternativet. Speciellt om man känner att personen i fråga undviker en, men man ändå är väldigt säker på att han/hon har varit/ är kär i dig. 

Så, vad ska man göra?
Ska man bara låta det vara och gå vidare, ringa och skälla ut honom/henne för han/hon inte varit tydliga med sina känslor, plötsligt bara dyka upp utanför hans/hennes dörr och kräva ett svar, desperat få tag i hans/hennes bästa vän och försöka luska vidare om saken eller ska man bara gå runt och vänta och vänta och vänta och bara kunna gissa vad han/hon känner?

Att man ens ska behöva hamna i en sådan situation tycker jag är så respektöst av personen i fråga!
Låta någon gå runt och gissa vad det är man känner... FY!

Vad är det då som gör att man "stannar kvar", att man inte går vidare?
Jo, för det första är man väl antagligen vansinnigt kär! Sen vågar man väl inte förstöra något ifall man har ett litet hopp om att det finns någonting där. Jag menar; hur hemskt är det inte ifall man bara lämnar "förhållandet" i tro om att han/hon inte känner någonting för dig och det egentligen inte är så? Kanske är han/hon vansinnigt kär i dig också!? 

Sen för att inte tala om ifall man faktiskt får ett svar! 
"Jo, det är klart att jag gillar dig". Vågar man tro på det? 
Jag säger inte mer om den saken för det är det bara han/ hon som vet på riktigt. Det är klart att man ska vara lite kritiskt, men inte för mycket! Du är ju förmodligen en helt underbar person och det finns massor med anledningar att tycka om dig. Så ifall du är en av dom lyckligt utvalda och fått svar på din fråga så grubbla inte för mycket på det, utan var glad att han/hon gillar dig. Varför skulle hon/han annars vilja träffa dig? 
Så dumpa alla cyniska tankar om att du kanske bara blir utnyttjad såvida du inte har stora själ att tro det. 
Just go with the flow and be happy! 

Men ändå så vill jag gärna ha svar på min fråga. Så kan någon berätta för mig vad man ska göra för att få veta precis vad någon känner för en?

Kletigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0